ARS POETICA" (2010)

Tizenhét éves voltam mikor is jött egy eget rengető elhatározás, mely egyben fölismerés is volt számomra. Az elképzelés, hogy elvet faragjak a semmiből, s érvényesülni akarás mely azóta is "kerget" az az volt hogy a legszélsőségesebb helyzeteket szándékos, hangsúlyozom nem ösztönös hanem szánt-szánt módon megkeresni és bizonyos ideig velük együtt élni. Oly mértékű tanulni akarás volt ez, mely életemet gyökeresen megváltoztatta. Sokan vélnek hamar érő típusnak és sokan tartanak kora vénnek, de bár tudnák, hogy ez cél volt nem egyfajta adottság vagy élethelyzetek sorozata, mely bélyeget nyomott személyemre. Természetesen ehhez át kellet mennem családom széthullásán otthonom elvesztésén, s át kellet másznom az élet mocskos büdös mocsarain, mely minden egyes adott pillanatban mikor lehetősége volt rá, húzni próbált magával a mélybe. Először nehéz volt túlélnem e próbatételeket, de később egyre csak könnyebb és könnyebb lett, s e helyzetek túlélése rutinná váltak. Csak úgy mint a táncban. Az első lépés nehéz, sőt olyannyira önérzet romboló mint szinte semmi más terület az életben. De ha sikerül ráérezni, a sok bukás után még mindig akarni azt, egy olyan értéket szerzünk amit a körülöttünk lévő emberek nem fognak föl. Hatalom? Igen, ez hatalom! A tapasztalat hatalom. Egy szótár az élethez. Aki önmagában csak ezt tudja az már előbbre jár, s hozzátenném nem elég tudni hanem vele eggyé kell válni. Akkor nyer igazi értelmet a tudás. 

​E fölismerés volt az indító ok elhatározásomhoz s ok a tudatossághoz. Úgy hiszem, hogy ez az út jó út, de vajon tényleg az? Egy pici botlás és elbukhatom az egészet. Ijesztően nagy a tét, de vajon megéri kockáztatni? A veszély, melyről csak most ejtek szót a következő. Ha valaki eme elv útján megy s tudja mit nyerhet vele, túlzásokba eshet, s a tudatosságból kényszer lesz. Depresszió. Mély fájdalmas kín. Mint egy autokrata uralkodik felettünk. Ez az út kikerülhető, de vigyázni kell. Három lehetséges végkimenetet véltem felfedezni. Az egyik a könnyített élet mely út a boldogsághoz miszerint konfliktust kerülve beletörődve nem újítóan élünk, így boldogulunk, de boldogulunk. A második ami a bukással egyenlő s talán sorsfordító, egy lejtő a depresszióba, mely szerint az ember makacs módon dacol az élettel segítség nélkül tudatosan bár de komoran próbál éni. S íme a harmadik mely a legkecsegtetőbb mi is számomra a legvonzóbb vég, e rémisztő, merész kalandos életvitelben. Művészet. Ha ezt megtanulom képes leszek minden e világon létező dologgal s élőlénnyel kommunikálni. Beszéddel, írással, mozdulattal, tekintettel és végül a legcsodálatosabb. Képzelettel. Egy olyan világ kinyitására leszek képes ami lehet út egy különleges élethez. Művészélethez."


Elsősorban Emberi érzelmek pontos képi rekonstrukciójára törekszem. Érzetek, mik hétköznapiak, így sajnos elhanyagolhatónak hisszük őket, mégis meghatározó tényezői életünknek. Hiszek a gesztus őszinteségében. Egy érzelemből tett mozdulat értéke számomra fölülmúl bármely törekvést. Sokszínű társadalmunkban még keresem a helyem, talán pont ezért kutatom mik is ezek az érzelmek, érzetek vagy állapotok. A bizonytalan lét megszokottá vált számunkra, de mély nyomokat hagyott és hagy bennünk. A város frusztrál, a vidék unalmas" szélsőségig lesarkított és túlzó, a köznyelvben keringő alapelven indultam el. A vidék számomra a horizontális, a város pedig a vertikális vonal, melyhez az alap gondolatot társítottam. Így épült fel a Sztereopszis, mely nagyon leegyszerűsítve a térlátás fogalmát szűkíti egy szóba. Eszerint mind a két szemünk kell ahhoz, hogy a térben jól tudjuk érzékelni a mélységet, közelséget. Egyik szem a másik nélkül tehát nem funkcionál megfelelően. Szükség van egy harmadik tényezőre is, az agyra, amely a két szem képi világát dimenzionálja, rendszerezi és igazítja. 

Számomra a vidék és a város lett egy-egy szem és e két szem szoros kapcsolatából, együttműködéséből jön létre az a gondolati sík, mely vágy egy globális kompromisszumra ahol a tüszős frusztrációk fölszakadnak és amitől béke, harmónia teremtődik társadalmunkban. Bárhogy is kutatom mindig utamba kerül egy nagyon erős bástya ami alap köve lehet mindennek, ez az őszinteség fogalma melyet jól tükröz a tekintet. Alkotói tevékenységem ezek inspirálják.

Bár törekszem a progresszivitásra, nem minden áron teszem. Véleményem szerint a gondolatot nem áldozhatjuk föl a divat oltárán. Szeretném ,hogy munkásságom szabadon kibontakozhasson mindennemű megfelelés nélkül. Arra törekszem, hogy minden képem egyedi, mély, sokatmondó és őszinte legyen.


Magamról:

1992. július 2-án születtem Kisújszálláson. Gyermekkoromtól kezdve vonzódom a magyar néptánchoz mint közösségformáló, értékőrző és művészeti tevékenységhez, ez később a továbbtanulásomban is megmutatkozott. Fóton a Népművészeti Szakközépiskolában folytattam tanulmányaimat. 2009-től a pozsonyi Ifjú Szivek Táncszínház táncosa lettem, ahol négy évet töltöttem el. Ezután a táncoktatás és a színház világába sodort az élet, 2016-tól a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tagja voltam négy éven át Budapesten. Jelenleg néhány társulat tagjaként, -táncoktatóként,- együttes vezetőként, szabadúszó táncosként élem mindennapjaim és ha csak tehetem vászon elé ülök.

A festészettel való találkozásom véletlen, mégis sorsszerű volt. Gyermekkorom óta kerestem azt a kifejező eszközt, mellyel megfogalmazhatom gondolataim. Mivel a színpadi táncban nem találtam meg a magam művészi kifejezésmódját, az írás és a zene mellett igyekszem képekben kifejezni magam.

 


Szakmai pályám :

Kiállításaim festőként

2017 csoportos kiállítás (KRIMÓ, Budapest)

2018 Egy háború lenyomatai (Fonó Budai Zeneház, Budapest)

2019 SZTEREOPSZIS (Brew Brothers, Budapest)

2019 SZTEREOPSZIS (Double Rise Festival, Torockó)

2019 SZTEREOPSZIS - A sokszínűség csatája (Arany J. Városi Könyvtár - Galéria, Kisújszállás)

2019 A mi szánk íze szerint, Antal Malvina- és Kis- Tóth Zalánnal közös kiállítás  (Fonó, BP.)

2020 SZTEREOPSZIS (Máriahillfer Str., Bécs)

2022 Szem és tükör ( Momkult, Budapest )

2023 Átjárók (Agria Park, Eger)

2024 Megyek, hogy jöhessek (Közösségi tér, Kiscsősz)



Áttekintés

1999 - 2007 Nagykun Táncegyüttes, táncos, Kisújszállás

2009/11 - 2013/06 Ifjú Szivek Táncszínház, táncos, Pozsony

2011 - 2012 Partia szlovák táncegyüttes, táncoktató, Pozsony

2011/01 - Szabadúszó táncművész, táncoktató, koreográfus (Európa- szerte)

2013/11 - 2016/06 Večernica táncegyüttes, táncoktató, Sóskút

2013/11 - 2016/06 Andreetti Károly Művészeti Iskola, táncoktató, Sóskút

2014/09 - 2016/06 József Attila Színház, táncos, Budapest

2014/09 - Hajtóka Egyesület, művészeti vezető, koreográfus, Tárnok

2014/09 - 2016 Oktogon Tánc Centrum Egyesület, táncoktató, Budapest

2015/09 - 2016/08 Pászti Miklós Művészeti Iskola, táncoktató, Biatorbágy

2016/09 - Magyar Nemzeti Táncegyüttes, táncos, Budapest

2019/09 - Zornica néptánccsoport, Acsa, táncoktató

2020/09 - Tímár táncakadémia, Budapest


Tanulmányok

2017/09 - 2019/10 Budakalász Gimnázium, Érd (érettségi bizonyítvány)

2007/09 - 2009/10 Fóti Népművészeti Szakközép-, Szakiskola és Gimnázium, Fót

1999/09 - 2007/07 Kisújszállási Református Általános Iskola,Kisújszállás


Szerepeim az Ifjú Szivek Táncszínházban

(Művészeti Vezető: Hégli Dusán)

2010    Az ördög tánca

            Tánc húros hangszerekre ütőkre és zongorára

2011     Levelek

            Kárpátok kapujában

            Renadhagyó történelemóra Novák Ferenc "Tata"-val

2012    Szlovákiai és magyar

            Magyar tánciskola

2013    Hontalanítás


Szerepeim a Magyar Nemzeti Táncegyüttesnél

(Művészeti vezető: Zsuráfszky Zoltán)

2016    Drakula utolsó tánca

2016    Táncmozaik

2016    Sárkánymese

2016    A Tenkes kapitánya

2016    Körhinta (Nemzeti Színház, rendező: Vidnyánszky Attila)

2017    Csíksomlyói Passió (Nemzeti Színház, rendező: Vidnyánszky Attila)

2017    Kiegyezés 150

2017    Pesti srácok

2017    Ballare

2017    FINA - Vizes Világbajnokság megnyitó ünnepség

2017    Táncrapszódia

2017    Téli tánc

2017    Táncoló tavasz

2018    Egri csillagok (Nemzeti Színház, rendező: Vidnyánszky Attila)

2019    Magyar Hősök Csaták Szerelmek

2020  Gyimes, Martin Archívum sorozat


Saját koreográfiák

2015   Dél-alföldi táncok, autentikus magyar néptánc koreo.

2015   Diótörő, betétszám Grincs aki nincs c. mesedarabban

2016   Tillilli-tallalla, Weöres Sándor inspirációk, (Méta Feszt. I. helyezett)

2016   Megy a juhász a szamáron, táncjáték

2016  Raslavica, autentikus szlovák néptánc koreo.

2018  Antal Malvina szobrászművész kiállításának megnyitó előadása

2019  Merre van az édes párom (Kiemelt Nivódíj)

2019  Úgy tetszik, hogy jó helyen vagyunk itt (Rendező, koreográfus)

2022 Rokonoknak szeretettel

2023 Mert másról álmodunk ( SopronTE egész estés műsora, rendező, koreogr.)


Egyéb produkciók

2015   Grincs aki nincs c. zenés mesedarab, rendező: Pille Tamás, szerepem: táncos, koreográfus    (Danubius Hotel, Budapest)

2015   Karácsonyi Gálaest, rendező: Sopsits Árpád, szerepem: táncos, koreográfus (Dorog)

2017   Barangolások c. zenei lemez, Bara zenekar, szerepem: énekes


Szerepeim a József Attila Színházban táncos pozícióban

2014 - 2016 Cigánykerék c. musical, rezdező: Böhm György

Úrhatnám Polgár, rendező: Csiszár Imre

© 2024 Bolgovics Gergő
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el